Bosan Surfing? Download Toolbar & Dengar Radio....

Banyak radio untuk didengar dari seluruh dunia. Download toolbar ini...
toolbar powered by Conduit

Thursday, September 25, 2008

KL-Labuan-KK-Tambunan-Keningau-Papar-KK-KL

Bulan June 2008, aku dan kengkawan ditugaskan untuk ke Sabah selama 2 minggu....Labuan, KK, Papar, Tambunan dan Keningau menjadi sasaran...aku plak terlupa bawak kamera...ntah ngapa bangang sangat, sampai lupa....hehehe...Nasib baik kawan sorang tu bawak kamera...hmmm...Dan...ni satu-satunya pemandangan yang sempat aku ambik guna kamera kawan masa balik dari Keningau...lokasi aku lupa...tapi selepas Gunung Mas...

Sempat juga singgah kat Lok Kawi Wild Life Park...macam mini zoo lah, kedudukannya agak terseorok di jalan lama KK...sebenarnya lam sangkar tu ada burung tiung yang pandai cakap beberapa perkataan macam Assalammualaikum, buat apa bos, penat kah bos, babai bos, ok bah kalau kau dan ntah siapa yang mengajar perkataan ni..."F*ck You"...hahahaha...

Bah bos...kalau mau masuk RM10 bah tiket, tapi kalau kamu mau masuk free dalam ni, kita buatlah macam berbincang2 begini....kalau bos saya nampak, kunun-kunun kamu semua pensyarah universiti mau buat kajian bah...ok kah bos?... - Sebelum masuk ke Lok Kawi Wild Life Park...Terimakasih pada bro ni yang bagi kami penerangan panjang lebar pasal haiwan & lokasi mereka dalam tu...

Last2, aku sempat juga balik ke Kampung ku di Bongawan untuk menjenguk orang tua...hmmm..nampak rumah orang tua ku dah semakin buruk...kalau akau ada rezeki esok, aku akan buat banglo kat sini...bukan utk aku tapi utk orang tua ku...


Sebenarnya, misi ke Sabah hari tu membuatkan aku penat...sebab, hanya aku sorang saja yang drive. Aku yang offer drive sebab dalam ramai2 tu, hanya aku yang berasal dari Sabah dan hanya aku yang tahu jalan kat Sabah!

No comments: