Bosan Surfing? Download Toolbar & Dengar Radio....

Banyak radio untuk didengar dari seluruh dunia. Download toolbar ini...
toolbar powered by Conduit

Thursday, February 26, 2009

My Visit To Bukit Malawati

As promised, I will attach my visit to Bukit Malawati Selangor. Here they are...

Actually, this is my fourth visit if I am not mistaken. Currently (not really current...) during Chinese New Year, ada gak pegi lagi...my wife kata tak habis2 nak bagi makan monyet...Ntah...kadang rasa kesian pun ada kat monyet kat situ dan sayang pun ada sebab jinak sangat. Ni picture yang aku amik dulu...

Ni keretapi yang kita naik sampai ke atas...boleh jalan kaki sebenarnya (memang le jalan kaki...ada orang jalan tangan atau jalan kepala ke?), tapi penat woo...just pay few Ringgit saja ma....


Dulu Bukit Malawati ni adalah kubu untuk bertahan dari serangan musuh...so, meriam lama ni masih ada kat situ...Ni rumah api yang digunakan untuk panduan kapal korek...hahahaha...kepala hotak ko kapal korek...kapal laut la....

Balai cerapan anak bulan....ha...kalau nak tau, bila musim puasa atau raya, selalu diumumkan tempat2 'menyubuk' anak bulan...sini lah salah satu tempatnya...Jom kita tengok kat muzium atas puncak bukit ni...
Dan...biasanya lam muzium tak leh amik gambo...aku toleh kiri-kanan...pas tu aku amik gambo ni...Ni ha kengkawan korang tengah buat aksi....






Do you think that only monkey business is exist? Never heard about monkeywalk? This is how monkey look alike when it try to do catwalk...hmm..monkeywalk?


Balik tu singgah kat Pantai Remis, Sg. Sembilang....Anak aku & anak buah (sorang je aku bawak...kalau ramai tak panggil anak buah. Kita panggil dia anak 'buah-buahan'...) tgh leka main bubble...

Aku suka Pantai Remis ni bukan apa sebab aku suka beli kerang, kepah, lokan, tiram dan kadang2 tu kalau nasib baik jumpa la ketam dan udang. Murah dan fresh, sebab penduduk situ cari dan terus jual....ada dua jenis kerang yang namanya ntah apa-apa :
1. Kerang berbulu (ni besar gila kerangnya...tapi berbulu-bulu, warna coklat plak bulu dia...issh..)
2. Anak dara (ni favorite aku, warnanya sedikit pink...dan manis...sesuai dengan namanya...ehem!)

Lapar pi makan tepi tu...ada banyak gerai kat sini...tapi aku suka gerai ni..satu-satunya gerai jual kerang bakar...sepinggan murah je...RM3.50 kalau tak silap...fresh lagi...tengok tu...banyak kerangnya...sepinggan tak habis punya!

No comments: