Bosan Surfing? Download Toolbar & Dengar Radio....

Banyak radio untuk didengar dari seluruh dunia. Download toolbar ini...
toolbar powered by Conduit

Monday, February 23, 2009

Yess...my new laptop has arrived..

Lama jua inda menulis dalam ani...so, actually terlalu sibuk dengan mentor forex, Teknik Penjejak Pips dan juga aktiviti lain...hmmm...

Beberapa minggu lepas aku menerima laptop baru yang aku order. Murah saja, RM2684 ajer. Well, oleh kerana aku sudah lama guna IBM, so aku prefer IBM. Mungkin sebab pengalaman aku yang sudah banyak menggunakan pelbagai brand dari Dell, HP, Compac, etc. So, IBM ni paling lama bertahan, sudah 5 tahun, masih tidak rosak ataupun memberikan masalah.

Laptop lama aku IBM R52 Thinkpad masih dalam perkhidmatan. Masih beroperasi dengan cemerlang, gemilang dan terbilang...hehehehe....so, rasanya aku perlukan sebiji lagi laptop, so aku masih memikirkan IBM yang now dah jadi Lenovo. So, aku masih berminat dengan model Thinkpad. Beli la satu Lenovo terbaru dalam pasaran, Lenovo SL400 Thinkpad.
Mana satu yang lama di atas? Teka...of course yang kanan. IBM dengan skrin 15 inch while Lenovo on your left is 14 inch. The Lenovo is wide screen but both crystal screen, so terang macam spotlight....see my old IBM, there was a bluetooth attached...actually the old one takde built in bluetooth...

Tengok skrinnya...walaupun keduanya crystal screen, but still the new Lenovo better than. See my forex chart analysis inside....hahahaha....


Keyboard juga takde beza sangat. Di atas laptop lama dan kat bawah ni keyboard baru..

Lebih kurang je kan? Cuma button dulu yang tersusun kat atas kini diletakkan di tepi kiri dan kanan. Manakala indicator dulu kat bawah monitor but now kat bawah mouse.

Dari segi perbezaan lainnya, tak banyak. Laptop lama tanpa bluetooth, tetapi built in light untuk buat kerja dalam gelap (woopss....bukan kerja yang tu lah....hehehe). Manakala yang baru ni ada lampu digantikan dengan built in camera. Nak lampu, pi beli sendiri kat kedai...hehehe....

Dari segi keselesaan keyboard, yang baru ni lebih lembut dan selesa....tetapi mousenya agak kasar sedikit berbanding yang lama. Apa-apa pun, aku memang suka IBM ni...tahan lama beb...

No comments: